dinsdag 22 januari 2019

Wat te doen bij werkloosheid?

Niemand moet eraan denken opeens werkloos te worden, toch krijgen dagelijks veel mensen ontslag van hun werk. Het is makkelijk om te weten wat u moet doen wanneer u werkloos wordt. Zelfs als er twijfel is of u ontslag krijgt of niet is het slim om zelf al te lezen wat uw mogelijkheden zijn in de tijd dat u werkloos bent. Het is hierbij wel noodzakelijk om te weten op welke manier u werkloos bent. Wanneer u ontslagen bent door uw werkgever heeft u recht op de WW uitkering, stapt u zelf op dan heeft u geen recht op de WW-uitkering. Daarnaast heeft ook invloed op welke manier u ontslagen bent en of u daar zelf invloed op heeft gehad.

Ik ben het zelf eens met mijn ontslag, heb ik nog steeds recht op WW uitkering?

Het is natuurlijk beter om na goed overleg samen tot de overeenkomst te komen om het dienstverband te verbreken. Echter is het wel belangrijk om er in dit geval op te letten of uw werkgever uiteindelijk u wel ontslaat. Wanneer u namelijk zelf opstapt heeft u geen recht op de WW-uitkering. Voordat u deze overeenkomst aangaat met uw werkgever is het daarom slim om de hulp in te roepen van een jurist, zodat u later zeker bent van een WW-uitkering.

Ik wil zelf ontslag gaan nemen

Natuurlijk is het mogelijk om zelf ontslag te nemen. Het is belangrijk daarbij te bedenken dat u niet in aanmerking komt voor een WW-uitkering. Wanneer u ervoor kiest zelf ontslag te nemen bij uw werk is het daarom verstandig om ander werk achter de hand te hebben, waardoor de periode dat u werkloos bent zo minimaal mogelijk is.

Ik ben ontslagen door mijn eigen schuld

Wanneer u door bijvoorbeeld diefstal of fraude bent ontslagen door uw werkgever komt u niet in aanmerking voor de WW uitkering. U krijgt namelijk alleen een WW uitkering wanneer u buiten uw schuld ontslagen bent door uw werkgever. Wanneer u zelf de reden bent geweest voor het ontslag doordat u iets heeft gedaan op uw werk dat niet door de beugel kan heeft u geen recht op een WW-uitkering.

Het bedrijf waar ik werk gaat failliet

Het kan voorvallen dat het bedrijf waar u werkt failliet gaat. In dat geval wordt er een curator aangewezen. Deze curator vergt zich over de werkgever. Wanneer de werkgevers ontslagen worden hebben deze recht op een uitkering wegens betalingsonmacht. Vervolgens heeft u nog recht op een WW uitkering, aangezien u buiten uw schuld werkloos bent geworden.

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen